Szolgáltatásaink szponzorok részére
A Magyar labdarúgásban rejlő szponzorációs lehetőségek
A nagyvilágban érvényesülő általános gyakorlatnak megfelelően Magyarországon is a labdarúgás a sport meghatározó területe, (függetlenül az éppen aktuális színvonalától) ezért komoly hatással van az egész sport fejlődésére is. A társadalom döntő többsége igényli a magyar labdarúgás megújulását, a sportág színvonalának emelkedését. Nagyon fontos a színvonal-emelkedés, hiszen külföldi kutatók már bebizonyították ennek rendkívül kedvező társadalompolitikai hatását. Ebben kulcsszerep juthat a leendő támogatóknak.
A labdarúgás igenis nagyszerű reklámhordozó, nézzük csak a nemzetközi gyakorlatot:
Az Amerikai Egyesült Államokban a szponzori bevételek az elmúlt időszakban nagymértékben növekedtek, ezen bevételek döntő többsége sport szponzoráció volt. Szakértők szerint ez a trend Európában nagyobb ívű növekedést fog mutatni.
A hazai gyakorlatban a sportot termékként értelmezve megállapíthatjuk, hogy az alapvető fogyasztási cikkektől eltekintve nagyon kevés olyan termék van, amely iránt ekkora lenne az érdeklődés. Magyarországon közel 4 millió embert érdekel a sport, mely tömegnek kb. 70%-a férfi és nagy valószínűséggel a legtöbbjüket érdekli valamilyen szinten a labdarúgás. Ez hozzávetőlegesen 1.5 milliós alátámasztott érdeklődő bázist jelent. Ezt mutatják az NB l-es labdarúgó-mérkőzések és összefoglalók átlag 5 – 6 % -os nézettségi adatai, és ők azok a szimpatizánsok a másfél millióból akik hétről hétre leülnek a televízió képernyője elé, vagy kimennek a stadionokba – így találkozva a szponzor hirdetéseivel.
Ezen tények figyelembevételével megállapítható, hogy a magyar labdarúgás nagyszerű lehetőséget kínál különféle termékek piaci bevezetésére, pozicionálására – különös tekintettel a sportág nézői által ,,megszólított” termékek gyártói, forgalmazói számára.